Tevreden over onze ondersteuning?

Evaluatie van ons Ondersteuningsaanbod – juni 2025

In het kader van de Wet versterking positie ouders en leerlingen hebben wij onze leerlingen gevraagd hoe zij de ondersteuning op school ervaren. Hun feedback helpt ons om het ondersteuningsaanbod verder te verbeteren en beter aan te sluiten op hun behoeften.

Wat gaat goed?

Leerlingen waarderen vooral:

  • Kleine klassen, wat zorgt voor rust en overzicht.
  • Muziek luisteren tijdens het werken, wat helpt bij concentratie.
  • SOVA-lessen, die bijdragen aan sociale vaardigheden en vriendschappen.
  • Flexibele pauzemomenten, afgestemd op individuele behoeften.
  • Time-out ruimtes, met rustgevende materialen zoals puzzels en tangles.
  • Toegankelijke docenten, die klaarstaan om te helpen.

Wat kan beter?

Leerlingen gaven ook waardevolle suggesties voor verbetering:

  • Meer uitleg en herhaling van lesstof.
  • Ruimte voor taken en klusjes voor wie dat leuk vindt.
  • Meer buitentijd en sportactiviteiten.
  • Meer aandacht voor overprikkeling, met aparte time-outplekken en de mogelijkheid om ook met een vriend te praten.
  • Meer schooluitjes en samenwerking tussen groepen.
  • Betere communicatie en luisteren naar leerlingen, vooral bij conflicten of hulpvragen.
  • Meer ondersteuning bij pesten en racisme.

Deze input nemen wij mee in de verdere ontwikkeling van ons ondersteuningsbeleid. We willen aansluiten bij de nieuwe wet en daarom is deze evaluatie en de mogelijke aanpassingen die wij willen doen onderdeel van onze schoolgids. Updates over aanpassingen of ontwikkelingen zullen op deze website delen.