Onze school

Wij geven les aan jongens en meisjes die autisme hebben. We zorgen voor structuur en overzicht, want we weten hoe belangrijk dat is. Zo zitten de leerlingen bij ons in een kleine groep leerlingen met een eigen mentor. De vakdocenten komen naar het lokaal toe. Dus geen gedoe met wisselen, lopen, zoeken en steeds je plekje weer vinden.

We helpen elke leerling op weg naar een zo zelfstandig mogelijke plek in de samenleving. Daarom hebben we veel aandacht voor hun cognitieve en hun sociaal-emotionele ontwikkeling. We bieden de leerling de gelegenheid om door middel van staatsexamens deelcertificaten te halen. We oefenen hoe het is om te werken, hoe je met elkaar omgaat en hoe je je vrije tijd invult. We hebben het over zaken als op jezelf wonen, vriendschap en relaties.